Okumadan Geçme

Facebook

22 Ocak 2010 Cuma

En Parlak Yıldız

Uzun zamandır yazmak istediğim bir yazı bu. Neresinden nasıl başlamam gerekli bilmiyorum. Nereye kadar gider onu da bilmiyorum.

Karadeniz müziğinin kaderini, dışardan görünüşünü değiştiren yani devrimi gerçekleştiren gerçek bir kahramandın sen Kazım abi. Çok uzun zamanda, çok uzun ve zorlu yollardan geçerek ulaşmıştın zirveye. Hala zirvedesin benim için.
En parlak yıldızdın. Hala öylesin. Ne kadar benzerin türerse türesin. Hiçbiri yerini alamayacak tabi ki.

Senin Karadeniz'de 5-10 yıl içinde yaptıklarını, diğerleri 20-30 senede yapamamıştı. Ne kadar hızlı yaşadığının hesabını siz yapın.

Senden önce birçok Karadenizli genç kemençe-tulum sesini duyduğunda dudak büken, kulak tırmalayıcı bulan kişilerdi. Senden sonra ise sadece Karadenizliler değil, tüm Türkiye "karadeniz müziğini sevmem ama
Kazım Koyuncu" demeye başladı.

Ve şimdilerde senin senelerce, tırnaklarınla kazıyıp geldiğin noktada; sana benzemeye çalışan birsürü grup ve grup elemanları türedi. Hem de 1-2 yıl içinde bir grup kurup albüm çıkartarak. Senin olman gereken yerde, senin mirasından faydalanmaya çalışan birsürü insan çıktı piyasaya. Keşke senden önce de olsalardı, ya da senden sonra olmuşken seni taklit ederek olmasalardı. Daha farklı ve özgün olabilselerdi.

Tam zirveye çıkmışken daha yapacak çok şeyin varken ayrıldın aramızdan be Abi. Daha yolun başındaydın. Senin için herşeyin çok daha güzel olacağı noktadaydın. Sana minnettarım. Seni çok seviyorum. Rahat uyu güzel insan. Nur içinde yat.

2 yorum:

ÇitLemBik dedi ki...

aynen öyle. karadenizli olmama rağmen karadeniz müziklerini çok fazla sevmezdim. kazım koyuncudan önce tabi. taklitlerinden de bildiin tiksiniyorum.

ilnevyA dedi ki...

Taklitleri de zamanında sevmezdi bence. Ne yazık ki onlara kaldı ortalık.

Ve onlara facebookta durup durup ilanı aşk eden gerzek kızlarımız. Onlara diyecek hiçbirşey bulamıyorum.