Okumadan Geçme

Facebook

30 Kasım 2010 Salı

Bir Zamanlar

Cats In Practice - Bir Zamanlar eşliğinde okuyunuz.

Bir zamanlar yaşadığımız güzel anlar vardı. O anlar anılar olarak yer etti zihnimizde. deepblueeagle göndermiş bunun hakkında yazmam için. Konu tam olarak şöyle; "Şimdi sizden anılarınızla, anılarınızın değeriyle ve onları yüklediğiniz eşyalarla ilgili bir yazı yazmanızı istiyorum."

İyi ya da kötü olsun anılar değerlidir bence. Bizlere bir şeyler katmıştır hepsi. Her yaşanılandan bir şeyler almışızdır, bu sayede de büyüyoruz zaten. Yaşayarak ve öğrenerek büyüyoruz. Önemli olan ilerde bir gün geçmişi düşünürken, anıları hatırladığınızda size ne kattığıdır, neler hissettirdiğidir ve hala aynı şeyleri hissettirebiliyor olmasıdır. 10 yaşında var yokum. Uzungöl'de futbol oynamıştık oraya bizim gibi gezmeye gelen kişilerle. Adamlar benim için "bi yerde oynuyo mu altyapıda filan" diye sormuşlardı. Bu güzel hatırlayacağım bir anıydı. Şimdi bunu arkadaşlarıma anlatırken "ulan futbolcu olabilirmişim işte bak o yaştayken sormuşlar bana hey gidi" diye iç geçiriyorum.

5. sınıfta dersanedeyken olan bir anı var bir de.(Evet 8 yıllık ilköğretime geçilmeden önceki son nesildenim). Ben o zamana kadar baya cırcır konuşan, sürekli sorular soran bir çocuktum. Öğretmenim de Hasan'ı susturamıyoruz derslerde dermiş anneme toplantılarda. Neyse dersanedeydik dedim ya, orada bir çocuk vardı yeni tanıştığım, benim muhabirvari sorularımdan sıkılmış olacak ki "sen ne kadar çok soru soruyorsun ya?" demişti bana. Benim şimdiki, yeni tanıştığım kişilere karşı sessiz, ilk başlarda fazla soru sormayan yapımda bu anının da etkisi var. Hani psikologlar çocukluğuna inerler ya insanın. Bu da o hesap, ben bedavaya indim çocukluğuma. Bu da aslında kötü bir anı gibi gözükebilir bazılarına. Ama çok konuşup, boş konuşan ve kafa açan çok insan tanıdım. Belki bu gerçekleşmemiş olsa ben de onlardan olacaktım. Olmazdım diye düşünüyorum ama yine de çok fazla konuşmayı sevmiyorum. Gerekmedikçe, ihtiyaç duymadıkça. Ben böyle diyorum ya sessizim, fazla konuşmuyorum filan. Siz de beni hiç konuşmayan biri zannedeceksiniz. Arkadaşlarımın yanında gayet şakıyorum yahu yanlış anlama olmasın.

Gelelim eşyalara. Bununla alakalı da iki anı. Birincisi; 17 Ağustos ve 12 Kasım depremlerinde üzerimde o zamanlar yeni almış olduğum Bayern Münih forması vardı. Lanetli forma, lanetli takım!



Bir diğeri ise bu sene Mayıs civarında 2 ay İş Etüdü görevlisi olarak çalıştığım fabrikada giydiğim önlük. Önder'le beraber Yaşar Usta olmuştuk o dönemde giydiğimiz önlüklerle. İşçilere her yerde değer verilmesini istiyorum. Yaşar Usta'yı seviyorum. İşten ayrılırken de önlüğün bende kalmasını istedim kendisine bağlı çalıştığım Mühendisten. O da kırmadı sağolsun. Ömrümün sonuna kadar saklayacağım bu önlüğü.

Eşyadan da araca atlıyım. Orada çalışırken yine, forkliftle yolların kralıydık be!



Bu konu hakkında yazmasını istediklerim ise;
Şirö
Macchu Pichu Kaymakamı
crazywomenrosemary
imgelemge*

7 yorum:

crazywomenrosemary dedi ki...

Şu 5.sınıf anında ki çok soru soran şirin Hasan'ı görür gibi oldum.Bizim büyüklerimiz hep soran,sorgulayanları susturmayı güzel bir şey sanmışlar.Zaten eğitim sistemimizde daha yenilerde sorma,sorgulama şekline dönüştürülmeye çalışılıyor.Bunu Avrupa 50,60 yıl öncesinde oturtmuş.Bizde 3-5 yıl??
Anılarını çok sevimli anlatmışsın,gülümseten,düşündüren..:))

tenekeci dedi ki...

harun nereye gidiyorsun?
:D:asdşiöaidasd

ilnevyA dedi ki...

Biraz alışıldık bir cümle olacak ama; bizim eğitim sistemimizin kökünden değişmesi gerek.

Ben bu iş için görevli biri olsaydım ilk iş olarak dershaneleri kapatırdım. Bir de daha ufak yaşta yeteneğe göre yönlendirme meselesi var. Bunun hakkında konuşsak o kadar çok sorun çıkar ve çözüm önerileri gelir ki.

deepblueeagle dedi ki...

ya ne güzel yazmışsın ya.
futbol, susman, bayern, tulum, forklift :)

ama ben bayern'liyim. tühüh :)

ilnevyA dedi ki...

Bayern'e karşılık Dortmund diyorum :)

Hayal Meyal dedi ki...

hahah çok iyi ya :D

Asi Kuzeyli dedi ki...

"Ama çok konuşup, boş konuşan ve kafa açan çok insan tanıdım."
Bir numarada ben varım galiba :)
Yanlız bende senin gibi arkadaşlarımın yanında çok konuşurumm :))

Futbolculuk yeteneği sende fazlasıyla var. Şu an biraz kondisyonun olsa amatör klüplerde çok rahat oynarsın.

Forma meselesine gelince, yahu Trabzonspor varken hangi akla dayanarak Bayern forması aldın :)