Okumadan Geçme

Facebook

4 Şubat 2010 Perşembe

Erciyes Üniversitesi'nin Nacizane Hatıralarından Biri



Geçtiğimiz yaz pek sevgili okulumda başımdan geçenler.

Neresinden başlasam bilemiyorum. Erciyes Üniversitesinde başıma gelen talihsiz olayların sonuncusu bu anlatacağım. Aslında iç içe olan talihsizlikler mevcut bu yaşadıklarımda. Geçelim mevzumuza. Yeterince uzamış okulumun daha da uzamaması için Yaz okulu yapmam gerekiyordu. Haliyle geldim kaydımı yaptım. Okulun uzamasını engelleyecek olan dersleri seçtim. Ama üniversitemizin kurallarından birine takıldım. Bir dersin açılabilmesi için o dersi en az 35 kişinin alması gerekiyor. Makine mühendisliğinde de geçtiğimiz dönem içinde senelerdir bıraktıkları öğrencileri bu sene geçirmişler. Bendeki şans ya işte..

Neyse dedim madem ders açılmadı vardır bunda da bir hayır (!) Daha sonra ise yaz okulunda açılmayan derslere ödenen ücretlerin geri ödemeleri başladı. Stajda olduğum bir gün izin alıp parayı almaya gittim okula. (Cebimde de 5 kuruş yok. Bildiğiniz 0′dayım yani. Biletimde de 2 biniş vardı. Birini kullanmıştım, diğer binişi de okuldan dönüşe kaldı.) Okulun içinde yarım saat mesafede olan rektörlüğe kadar yürüdükten sonra listede adımın olmadığını görünce ikinci bir şok daha yaşadım. Ordan mühendisliğe öğrenci işlerine gittim. Yaptıkları bir hata sonucu benim ismimi atladıklarını söylediler. Buna da neyse dedim. Sabırlı adamım ya. Kendi içimde neler neler yaşadım o ayrı.

Çıktım okuldan son varlığımla eve gidicem. Otobüse binmeden önce SD ve ÖFY arkadaşlarım aradılar, o sırada otobüse bindim. Bu başıma gelenleri anlattım kendilerine. Anlatırken otobüste anlattıklarımı duyan bir amcamız cebime bişeyler sıkıştırdı. Telefonu kapattım, baktım para. Geri vermeye çalıştım baya bir. Almadı benim de oğlum okuyo al dedi. Allah razı olsun dedim.. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim. Hafif bir tebessüm oluştu yüzümde..

Sizce gülsem mi, ağlasam mı?..
__________________

6 yorum:

MeL jones' dedi ki...

Offf hacı super lan!
Ben böyle böyle kredı kartı borcumu bıtırırm belkım..
Tabı kızım ya aglama efektıde kullanabılırım ben
Anaaam! super lan (:
Alan memnun satan memnun
helal yoldan para kazanmak..
of of bayıldım
ay lav it!

ilnevyA dedi ki...

bunun geyiği çok döndü zaten.
sen otobüse binince mesaj at biz ararız seni.
her binişte 10 lira alsan akşama kadar köşe oluruz filan :D
kredi kartı borcunu bitirmek için benim de ihtiyacım var benzeri bir şeye.
betssondan hayır gelmicek.

İrma dedi ki...

hızırdır belki:) hani öyle derler ya.
okul uzatmak, kampüs,yaz okulu gibi kelimeler geçti benim yine tüylerim diken diken oldu mezun olmak için o kadar uğraşıyoruz sonrada iş bulmak için off off.. bak bu oflarım hep senin yüzünden:(
neyse mezun oldun mu bari? oldum de de bi mazlum öğrenci savaşı kazanmış diyeyim mutlu olayım:)

ilnevyA dedi ki...

maalesef olamadım. hatta bu dönemki performansım ile fazladan yarım dönem daha uzadı :( seni mutlu etmek isterdim ama; adım hıdır elimden gelen budur :) keşke hızır olaydı :D

thebiglebowski dedi ki...

Kim lan bu seni arayanlar.Onlarda bir bok olmasın..:)

Ayrıca bitir şu okulu artık..Hadi be kanka.

Md dedi ki...

Hiç unutmam. Cebimizde son parayla pazar alışverişne çıkmışız, alıyoruz her şeyin ucuzundan. Salçanın fiyatını sorduk pahalı geldi, teyze öğrenci misiniz dedi, evet dedik, ne aldıysanız parasını alamam benimde torunum okuyor dedi, ağlamaklı oldu =) ya o da böyle aç kaldıysa dedi :) ülkem insanlarını seviyorum ya.